3 gode råd til at forbedre din livsstil

Tit skal der ikke være mange nye ændringer til før du får en markant bedre livsglæde. Det er noget man ofte går og tænker på, men aldrig noget man får gjort noget ved, fordi det kræver nemlig at man kan ændre sine gamle vaner til det bedre. Men her får du tre gode råd til at forbedre din livsglæde, og dit helbred vil takke dig for det.

 

1. Omlæg og planlæg din daglige kost

Hvis du har det ligesom mange andre, hvor man ender på den nærliggende fastfood restaurant efter en sen arbejdsdag, i stedet for at lave måltidet selv. Det er måske fordi du ikke magter at tage turen ned til supermarkedet. Men det er her, hvor begår fejlen. Uden planlægning af din daglige kost, kan det være langt mere tidskrævende at skulle lave sin egen mad. Derimod hvis du sætter dig ned et par timer og planlægger vil du skal have i løbet af ugen, og du kan passende hente noget inspiration fra internettet, hvis du mangler nogle gode og lækre opskrifter. Når du har lagt en plan for hvad du skal have i løbet af ugen, går du ned i supermarkedet og køber ind til hele ugen, så du kun behøver at købe en gang ugentligt. Det sparer dig utrolig meget tid, og det kan give det nødvendige overskud, når du selv skal lave aftensmaden efter arbejdet.

 

2. Får du alle dine nødvendige næringsstoffer og vitaminer?

Hvis du eksempelvis ikke kan lidt smagen af fisk, og derfor ikke har inkorporeret det i din nye madplan, kan det være en god idé at købe kosttilskud såsom fiskeolie. Ellers er der en række andre mangler du kan have i den daglig dag, der kan gøre at du har brug for kosttilskud, og de er heller ikke svære at finde. Hvis du eksempelvis går ind på Dinwellnessguide.dk, vil du kunne finde de nødvendige kosttilskud du skal bruge i din hverdag, så du får alle de næringsstoffer og vitatimer, hvis du allerede på forhånd ved at du vil få brug for dem. Men hvis du allerede har lavet en god kostplan og derfor får alt dette, behøver du ikke gå ud og købe kosttilskud. Det er kun til dem, der har disse mangler, hvor kosttilskuddene kan vise sig at være en nødvendighed.

 

3. Motion – start ud med små skridt

Fejlen mange gør, når de vil i gang med at motionere, er at bruge lang tid i motionscentret lige fra start. For mange kan være en bedre idé at bruge en halv time til tre kvarter de første par gange i træningscentret eller at starte ud med gåture. Man skal tage udgangspunkt i sig selv og tilpasse motionen derfra. For det er heller ikke altid nemt at kunne finde flere timer ud af sit daglige program. Det kan nemlig være rimelig umotiverede og anstrengende at skulle bruge så lang tid på motion hver gang, man skal gøre det. Derfor må man også kigge ind i sig selv, og se hvad man har overskud til. Men det skal ikke være som en udvej for at undgå at træne, derfor vil du også til tider skulle hive op i dig selv, for det vil ikke være altid der er overskud til det.