3 tips til hjemmetræning

Man hører det ofte. Det med, at det er vigtigt at holde sig i form, selvom det i perioder kan være svært. Heldigvis er der kommet masser fokus på, hvordan en aktiv livsstil kan bekæmpe livsstilssygdomme og give mere overskud i hverdagen, hvilket i sig selv må være en motivation for nogle. Det kan være svært at få indpasset træning i en hverdag, hvor arbejde, skole, børn og meget andet naturligvis fylder rigtig meget. Ydermere, er det ikke alle, som bor tæt på et træningscenter, eller har mulighed for et medlemskab.

For nogle er det noget af det mest naturlige at trække i træningstøjet eller pakke sportstasken, og smutte en tur i fitnesscenteret, men for mange andre, er det også forbundet med besvær. Dovenskab er en ting, der kan holde en væk fra fitnesscenteret, men logistiske årsager er noget andet. Det kan være, man har børn og familie der skal tages særlige hensyn til, arbejdstider eller transportmuligheder, der gør det vanskeligt.

 

Undskyldninger er der nok af, men der findes utallige andre måder at få motion på. Med effektiv hjemmetræning, kan man fortsat opleve og se fremgang i sin træning. Og det er rent faktisk meget nemt at komme i gang. Det er billigt og effektivt, og man behøver ikke investere i de nyeste træningsredskaber for at holde sin krop i form.

 

Gratis og uforpligtende – næsten da

Det første tip til hjemmetræning, vil være at købe en træningselastik, som er det absolut billigste og mest effektive redskab til hjemmetræning. Det lyder måske ikke af meget, men de er gode at bruge til stort set alle muskelgrupper. Den fylder intet, og kan gemmes væk i køkkenskuffen eller i skabet.

 

Den andet tip er, at man bør gøre træningen til en rutine i hverdagen. Hvis man tvinger sig selv til blot 20 minutters hjemmetræning rimelig ofte de første par uger, så bliver det til en naturlig del af hverdagen, som man ikke har lyst til at undvære, netop fordi man kommer til at kende den gode følelse i kroppen efter træning.

 

Det tredje tip til hjemmetræningen er god og høj musik. Flere undersøgelser viser nemlig, at musik både øger sin træningsmotivation og sine træningspræstationer. Hører man den sang, man har på hjernen, og som man synes er så fed, så er det som om træningen ikke eksisterer. Hvis man elsker musik, og det motiverer en ekstra til træning, er det en god idé at købe en højtaler som fuldender oplevelsen med høj lydkvalitet. Blutetooth højtalere er ideelle til hjemmetræning, da de kan stå et sted i rummet, og afspille musik fra telefonen, som man samtidig bruger til at tage tid på øvelserne og stadig nemt kan skifte sang.

 

Indret et hjemmetræningsrum

Hvis man er motiveret til at komme i gang med hjemmetræning, og ønsker at høre sin yndlingssang på fulde drøn imens, er det med at investere i en bluetooth højtaler. De fås i alle afstøbninger og størrelser, som passer til enhver træningssituation. Online er man bevidst om, at det ikke kun er lyd, men også ofte design der er afgørende, hvorfor udvalget af trådløse højtalere også er enormt stort. Se dem her.