Har du et lavt energiniveau i løbet af vinteren?

Vinterkulden har ramt Danmark, men det betyder ikke at man ikke kan have en krop og hverdag i balance.

Det er sjovt hvordan folks humør ændrer sig, i takt med at dagene bliver kortere og mørkere, men også på grund af et mere køligt klima. Det er klart at det påvirker ens energiniveau, at man ikke modtager helt så meget D-vitamin, som man gør i løbet af foråret og sommeren. Men det behøver altså ikke at betyde, at man ikke kan have masser af energi og overskud.

Læs med hvordan du bevarer det høje energiniveau over vinteren.

Find en rytme i hverdagen

Du skal finde en fast rutine i din hverdag, sådan du opstiller nogle forskellige regler og retningslinjer du kan følge. Det er vigtigt at de er relative simple at overholde, sådan det ikke bliver en belastning. Simple trin kunne være følgende:

  • Få mellem 7-8 timers søvn – HVER DAG.
  • Forsøg så vidt muligt at gå i seng og stå op på samme tid – HVER DAG.
  • Spis ALTID morgenmad.
  • Tag din cykel på arbejde – HVIS MULIGT.
  • Undgå mobil, iPad, tablet, eller TV lige før sengetid.

Din morgen, middag og aftenluft er vigtigere end du tror

At starte sin dag på sin cykel på vej til arbejde, er en af de bedste måder at friske hjernen og humøret op på. Selv om det er koldt og mørkt udenfor, er effekten af den friske luft ikke dårligere. Udover dette, er det en rigtig god idé at komme ud omkring middag – enten lige før eller efter frokost. Gå en lille tur på 10 – 15 minutter, hvor du giver dig selv ro og tid. Ligeledes nupper du igen cyklen hjem, når den står på fyraften. På en nem og enkelt måde, sikrer du altså at få næsten 60 minutters frisk luft dagligt, som gør underværker i forhold til dit humør, overskud og balance. Prøv det i en måned og mærk forskellen.

Prøv at booste dine vitaminer

Udover at du øger din aktivitet væsentligt, ved at komme ud mindst tre gange dagligt, bør du også overveje at lave dig en frisk morgenjuice, du enten kan drikke med din morgenmad, eller på arbejde. I denne tid er det fantastisk med både ingefær og gurkemeje, som netop mindsker trætheden og øger dit energiniveau. Dette er langt sundere, og mere effektivt end kaffe, energidrik eller barer eksempelvis. I øvrigt smager det også super lækkert. Vi har ikke en decideret anbefaling på hvilken juicer du skal anvende, men ved der er stor forskel på kvaliteten af dem.

Til dette kan du bruge Bedste10, som er et testmagasin og har udarbejdet bedste juicer 2017 du kan læse ved at klikke på linket.

Sund energi herfra. Rigtig god dag.