Tab dig hurtigt – sådan gør du

Der kan være mange personlige årsager til at ville tabe sig. Det kan handle om udseende, ønske om bedre kondition, sundere livsstil eller at skabe gode og sunde vaner i forhold til ens børn. Uanset hvad årsagen er, er det et ønske hos mange mennesker at finde en effektiv slankekur, som er nem og simpel at tilrettelægge. Den største succes med dit vægttab får du, når du finder den kur, som matcher din livsstil. Og den største motivation får du, når du på kort tid kan se resultater med dine sunde livsstilsændringer.

Vælg slankekur som passer til dig

Den største effekt med dit vægttab får du, når du vælger dig en bestemt kur og følger den. Der findes mange forskellige kure, som baserer sig på forskellige tilgange til vægttab igennem kosten. Der findes kure med højt indtag af protein, kure med indtag af juices, kure med fastedage og mange andre slags. De mange slankekure har bestemte navne, og du kan med fordel vælge én af følgende kure, når du vil tabe dig hurtigt:

  • 5:2 kuren
  • Dukan kuren
  • Low Carb High Fat (LCHF)
  • Juice kur
  • NUPO

Det har stor betydning for succesen med dit vægttab, at du fra starten af vælger en bestemt kur, som du holder dig til. De forskellige kure har forskellige holdninger til mængde af indtag af bestemte fødevaregrupper og forskellige holdning til mængde af indtag af protein, kulhydrat og fedt.

Du skal vælge den slankekur, som passer bedst til din livsstil. Hvis du har et ugeprogram, som tillader fastedage, hvor du ikke har et omfattende træningsprogram, kan 5:2 kuren være det rette valg for dig. Hvis du trives med at ernære kroppen med vitaminer og mineraler, kan en juice kur være den bedste kur. Nupo kuren kan være for dig, som vil være sikker på at få et korrekt og optimalt næringsindtag, mens du går ned i dit indtag af madmængde. LCHF og Dukan kuren byder på masser af spændende og velsmagende retter, hvor du får et kostprogram, som du skal følge.

Gode råd til det effektive vægttab

Kosten spiller en betydningsfuld rolle, når det handler om at gå ned i vægt. Dog er fysisk aktivitet og daglig motion et afgørende parameter, når du vil have succes med din slankekur. Du skal dyrke motion i henhold til dit aktuelle træningsniveau samt din kur. Du skal finde en motionsform, som bringer dig glæde, og som du har nemt ved at tilpasse i din kalender.

Dermed sikrer du dig at opretholde motivationen igennem din kur. Hvis du er på 5:2 kuren, skal du undgå at dyrke hård, fysisk motion på dagene, hvor du faster.

Når du starter på en slankekur, vil du opleve, at dit energiniveau kan være lavt. Dette handler om, at din krop er i gang med en omstillingsproces, hvor den får mindre mad, end den er vant til.

Det er en god idé at dyrke motion 3-4 gange om ugen, som kan være i form af alt fra svømning over cykling til løb, crossfit og kredsløbs- og cardiotræning.

Kilde: http://www.slankekur.dk/